De populairste social media en game apps van 2020 – Jaaroverzicht

Ieder jaar wordt er bekend gemaakt welke apps het meest populair waren. In dit overzicht vind je de populairste game apps van 2020.

Ieder jaar wordt er bekend gemaakt welke apps het meest populair waren. In dit overzicht vind je de populairste social media en game apps van 2020.

De populairste game apps van 2020 – wereldwijd

1. Among Us
  2. Subway Surfers
  3. Garena Free Fire
  4. PUBG
  5. Gardenscapes
  6. Roblox
  7. Hunter Assassin
  8. Tiles Hop
  9. Join Clash
  10. Brain test

Wereldwijd zijn dit dus de meest gedownloade apps van 2020. We zien grote namen zoals Fortnite die uit de lijst verdwenen zijn.
De winnaar was natuurlijk te verwachten: Among Us was razend populair in 2020.

Welke game apps verdienen het meeste geld in 2020

Als je kijkt naar de winst van de verschillende game apps, dan is het lijstje iets anders. In 2020 verdiende PUBG het meeste geld: de brutowinst staat op 1.1 biljoen dollar! (hoppa!)
Arena of Valor komt daarna met 847 miljoen dollar en Pokémon Go op de derde plek met 757 miljoen dollar.

De populairste social media apps van 2020 – wereldwijd

Tijd om een kijkje te nemen naar de populairste Social network apps van 2020.

1. TikTok (850 miljoen keer gedownload)
  2. Facebook (540 miljoen keer gedownload)
  3. Instagram (503 miljoen keer gedownload)
  4. Snapchat (281 miljoen keer gedownload)
  5. Pinterest (179 miljoen keer gedownload)
  6. Twitter
  7. BIGO Live
  8. MX TakaTak
  9. Josh Videos
  10. MOJ

Ik moet bekennen dat ik de laatste vier apps in deze lijst niet ken en nog nooit van heb gehoord. Deze apps zijn dan ook met name in Amerika populairder. De top 6 is natuurlijk zeer bekend wereldwijd en de top 4 zijn ook de kanalen waar de kinderen en tieners veel gebruik van maken.

Andere populaire apps die veel verdienden

Natuurlijk ook leuk om een kijkje te nemen naar de populairste apps van 2020, dus niet alleen de game apps.
Met stip op nummer 1 staat natuurlijk…TikTok. TikTok had in 2020 een brutowinst van maar liefst 540 miljoen dollar! YouTube kwam uit op een slordige 478 miljoen dollar en Disney+ 314 miljoen dollar.

Mag mijn kind deze apps gebruiken?

Voor alle apps geld dat het goed is om je als ouder te verdiepen in wat de app kan, wat de bedoeling is en wat de eventuele gevaren zijn.
Het is niet te voorkomen dat je kind op social media apps kijkt, als zijn of haar interesse hier naar uit gaat. En het is ook zeker niet nodig om dit te voorkomen: het is belangrijk dat je kind weet hoe hij verantwoordelijk om kan gaan met social media.

- Op digitaalopvoeden.nl wordt gebruik gemaakt van bol.com affiliate links. Dit betekent dat als jij op een van de links klikt, wij daar mogelijk commissie over krijgen. Het kost jou niets extra, maar het levert ons wel wat op. Ook krijgen wij soms betaald of we krijgen een product in ruil voor een blogpost. Onze mening blijft hierdoor nog steeds onveranderd en eerlijk. Voor meer informatie kun je de disclaimer doorlezen. -